Nye regler for eFaktura
Bits, finansnæringens infrastrukturselskap, har med oppdrag fra Finanstilsynet, besluttet å avvikle den gamle eFaktura-tjenesten og erstatte den med eFaktura 2.0. Dette er landsdekkende og gjelder eFaktura generelt.
Eksisterende eFaktura-avtaler
Har du tatt valget i nettbanken din om alltid å få regninger som eFaktura, fortsetter alle avtaler som før.
Hvis du ikke har tatt valget i nettbanken din, kan vi ikke lenger sende deg eFaktura. Eksisterende eFakturaer blir avviklet og regningene kommer på papir.
Nye avtaler
For å få eFakturaer fra oss, må det være huket av for «Ja-takk-til-alle» / «Alltid eFaktura» i nettbanken din.
Vi sender ikke lenger eFaktura «på vegne av» andre enn deg selv. Alle regninger sendes heretter alltid til den som er oppgitt som mottaker på eFakturaen og får denne presentert i nettbanken. Snakk med banken om behov for å inngå automatisk trekk på Avtalegiro.
Dine fordeler ved å si ja takk til alle eFakturaer:
- Slipper å betale fakturagebyr
- Trenger ikke å inngå avtale med en og en bedrift
- Bidrar til å spare miljøet ved mindre bruk av papir
- Får eFaktura fra første regning - ikke slik som tidligere der du fikk første regning på papir
Hvis du har spørsmål om eFaktura kan du ta kontakt med banken din eller les mer her >>